Wat willen we bereiken?
Beleidsdoel | |
---|---|
5.1 | Versterken netwerk |
5.2 | Duurzaam concessiemanagement |
5.3 | Aantrekkelijke knooppunten |
5.4 | Duurzaam beheer en realisatie van ov-infrastructuur |
Wat gaan we daarvoor doen?
Beleidsdoel | P5-1 | Versterken netwerk | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meerjarendoel | 5.1.1 | Het versterken van de ov-bereikbaarheid door het realiseren van nieuwe verbindingen en het opwaarderen of verleggen/verlengen van bestaande verbindingen in het netwerk |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Meerjarendoel | 5.1.2 | Een beter OV en exploitatie door het wegnemen van bereikbaarheidsknelpunten |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Meerjarendoel | 5.1.3 | Verbetering van fysieke en sociale toegankelijkheid van het OV |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Meerjarendoel | 5.1.4 | Verbetering van de betaalbaarheid voor mensen met een krappe beurs |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Beleidsdoel | P5-2 | Duurzaam concessiemanagement | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meerjarendoel | 5.2.1 | Meer reizigerstevredenheid over het OV in de provincie Utrecht |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Meerjarendoel | 5.2.2 | Effectievere uitvoering van het OV (kostendekkingsgraad, voorspelbaarheid, betrouwbaarheid, meer (betalende) reizigers) |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Meerjarendoel | 5.2.3 | Het terugdringen van de negatieve effecten van publieke mobiliteit op de omgeving |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Beleidsdoel | P5-3 | Aantrekkelijke knooppunten | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meerjarendoel | 5.3.1 | Meer OV knooppunten hebben een hogere kwaliteit |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Beleidsdoel | P5-4 | Duurzaam beheer en realisatie van OV-inf | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meerjarendoel | 5.4.1 | De bestaande infrastructuur is op orde en beschikbaar op het vastgestelde kwaliteitsniveau |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Meerjarendoel | 5.4.2 | We onderhouden onze OV-assets duurzamer |
Wat doen we?
|
Beoogde resultaten:
|
Wat gaat het kosten?
Beleidsdoel | Rekening 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | Begroting 2029 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P5-1 | Versterken netwerk | -8.293 | -9.285 | -10.688 | -10.688 | -10.688 | -9.961 | ||
P5-1-1 | Versterken OV-bereikbaarheid | -2.424 | -3.539 | -3.600 | -3.600 | -3.600 | -3.600 | ||
P5-1-2 | Wegnemen bereikbaarheidsknelpunten OV | -3.952 | -3.468 | -4.000 | -4.000 | -4.000 | -3.273 | ||
P5-1-3 | Fysieke en sociale toegankelijkheid OV | -1.917 | -478 | -1.588 | -1.588 | -1.588 | -1.588 | ||
P5-1-4 | Verbeteren betaalbaarheid OV | 0 | -1.800 | -1.500 | -1.500 | -1.500 | -1.500 | ||
P5-2 | Duurzaam concessiemanagement | -140.034 | -146.547 | -129.165 | -131.165 | -130.165 | -129.365 | ||
P5-2-2 | Effectieve uitvoering OV | -138.895 | -145.615 | -128.417 | -130.417 | -129.417 | -128.617 | ||
P5-2-3 | Terugdringen negatieve effecten OV | -1.140 | -932 | -748 | -748 | -748 | -748 | ||
P5-3 | Aantrekkelijke knooppunten | -2.509 | -3.481 | -3.789 | -3.709 | -3.499 | -3.499 | ||
P5-3-1 | Hogere kwaliteit OV knooppunten | -2.509 | -3.481 | -3.789 | -3.709 | -3.499 | -3.499 | ||
P5-4 | Duurzaam beheer en realisatie van OV-inf | -29.733 | -29.274 | -31.396 | -35.935 | -36.133 | -31.882 | ||
P5-4-1 | Duurzame realisatie OV assets | -20.230 | -18.026 | -19.138 | -19.346 | -19.509 | -19.483 | ||
P5-4-2 | Duurzamer beheer en onderhoud OV assets | -9.503 | -11.248 | -12.258 | -16.589 | -16.624 | -12.399 | ||
Totaal programma voor bestemming | -180.571 | -188.586 | -175.037 | -181.496 | -180.484 | -174.706 | |||
Voorstel resultaatbestemming | |||||||||
Onttrekkingen | 22.011 | 43.045 | 290 | 2.306 | 3.131 | 0 | |||
Toevoegingen | 13.685 | 2.421 | 2.235 | 0 | 0 | 1.094 | |||
Totaal voorstel resultaatbestemming | 8.326 | 40.624 | -1.945 | 2.306 | 3.131 | -1.094 | |||
Totaal P5 | Bereikbaarheid Publieke mobiliteit na bestemming | -172.245 | -147.962 | -176.982 | -179.190 | -177.353 | -175.800 |