7. Bereikbaarheid: Infrastructuur en Benutten

Wat gaat het kosten?

P7

Bereikbaarheid Infrastruct. en Benutten

Rekening 2024

Begroting 2025

Begroting 2026

Begroting 2027

Begroting 2028

Begroting 2029

P7-1

Betere Benutting regionale mob.netwerk

-3.117

-5.230

-4.161

-4.161

-4.161

-4.161

P7-2

Versterken netwerk

29.560

-4.543

-4.115

-4.115

-4.115

-4.115

P7-3

Duurzaam realiseren infrastr en onderh

-5.942

-5.932

-7.729

-9.068

-11.117

-15.284

P7-4

Duurzaam beheren van infrastructuur

-39.438

-43.118

-40.276

-38.314

-36.963

-42.835

Totaal exploitatie

-18.937

-58.824

-56.281

-55.658

-56.356

-66.396

Mutaties reserves

Onttrekkingen

0

532

0

0

0

3.944

Stortingen

0

2.397

3.616

578

1.929

0

Totaal mutaties reserves

0

-1.865

-3.616

-578

-1.929

3.944

Totaal P7

Bereikbaarheid Infrastruct. en Benutten

-18.937

-60.689

-59.897

-56.236

-58.285

-62.452

Overzicht totaal lasten en baten

P7

Bereikbaarheid Infrastruct. en Benutten

Rekening 2024

Begroting 2025

Begroting 2026

Begroting 2027

Begroting 2028

Begroting 2029

Lasten

19.797

60.680

57.602

61.602

57.822

67.612

Baten

860

1.856

1.321

5.944

1.466

1.217

Totaal exploitatie

-18.937

-58.824

-56.281

-55.658

-56.356

-66.396

Mutaties reserves

0

-1.865

-3.616

-578

-1.929

3.944

Totaal P7

Bereikbaarheid Infrastruct. en Benutten

-18.937

-60.689

-59.897

-56.236

-58.285

-62.452

Toelichting verschillen begroting 2026 en begroting 2025

Lasten

De lasten zijn in 2026 licht hoger. De lasten van onderhoud stijgen als gevolg van hogere materiaallasten en de kapitaallasten stijgen door oplevering van diverse investeringsprojecten in 2025. Lasten voor projectstudies en verkeersmanagement worden lager ingeschat dan 2025.

Baten

De baten zijn lager omdat in 2025 een specifieke uitkering voor intelligente verkeersregelinstallaties is ontvangen van het Rijk.

Deze pagina is gebouwd op 09/24/2025 09:06:45 met de export van 09/24/2025 08:28:15